Fisketur 2014

Bondemölla 6/6

Detta är turen då flygfäna har kommit igång och stor vakande regnbåge är vårt mål. Som vanligt anlände vi vid 07:00 tiden. Efter en kopp kaffe och lite småprat så tog vi dammarna i besitning. Förmiddagen var den del av vår fiskedag som fungerade bäst då eftermiddagen blev trög och lite fisk kom upp. Det togs på streamer,nymf och torrfluga. För min egen och medföljande sällskap hade vi ett hyfsat fiske. Vädret var omväxlande men bra.

Vid pennan Christer

Flugströmmen i Emmaljunga 6/9

Ännu en gång har vi besökt denna ström. Vi anlände kvällen innan med samkväm på programmet. Många steg upp väldigt tidigt för lura de gäckande regnbågarna och öringarna. Själv tog jag det lugnt och kom ner till strömmen en stund senare. Placerade mig vid en pool och i tredje kastet togs en regnbåge. Början bra. Under resterande dagen blev de mer svårflörtade men vi hade känningar hela tiden dock utan att de högg ordentligt. Många fiskar tappades. Naturen är fin och härligt att bara få finnas i dess omgivning.

Vid vår middagspause dök en känd profil upp nämnligen Gunnar Rask Nielsen. Vi småpratade lite varpå Gunnar ville ta ett par foto av mig.

En fin dag och en härlig plats.

Vid pennan Christer

Flugströmmen i Harasjömåla 3/10

Ett 15 man starkt startfält anlände vid 07:00 tiden till denna ström. Fortfarande mörkt vid denna tidspunkt men skolen snart ljusna. Efterhand som färdiga spö iordningsställdes så gick vi ut till vattnet. En del fisk kom upp ganska snabbt men sen tog det stopp och blev väldans trögt. Förutom de som körde förtyngd nymf med indikeringstuss. Detta fisket är inte precis i min smak då det relateras till 100% mete. Tyvärr så är det ett bra sätt att ta regnbåge på då de står vid det skummande inloppet till poolerna. Själv fick jag vänta en bra stund på förmiddagen innan första fisk landades. Det blev ytterliggare en plus en massa missade hugg och efterföljare. Många hade svårt att få fisk men tror ändå till slut att de flesta fick fisk. Just efterföljare hade många samt likså tappad fisk. De var försiktiga med sina hugg. Vädret var kanonfint och helt underbar dag.